Stafetthoppning

Idag har vi haft stafetthoppning i stallet och vi lämnade allt som har med prestige att göra i stallet, ja förutom min sadel då som råkar vara en prestige. vi hoppade en liten banan på 4 hinder och ett joker hinder och det var ca 30 cm högt. vi var två stycken i varje dag och jag var med i två lag då vi var en man kort. Jag och Sushi körde ponnystyle hela vägen igenom och hade ytterbogar både här och där men det gjorde inte så mycket då det var så pass lågt och 100% balans inte krävdes. Sushi var verkligen taggad och vi hade så roligt, dock kom mina lag sist och näst sist då jag missade jokern i första omgången och missade mållinjen i andra så jag fick rida runt banan ett helt varv innan jag kunde komma i mål och ändå var vi bara tre sekunder efter vinnarna som var Lisa och Anna, de var värdiga vinnare. Jag fattar inte hur jag kan rida fel när de är FEm hinder?? haha, jag vart nog lite väl girig och glömde bort mig. 
 
När allt var klart red jag samma bana lite högre under mer kontrolerade former för att ta tillbaka henne och att det skulle avslutas med ordning och reda och det var inga som helst problem. Hon tog tag i uppgiften på de sätt jag sa åt henne att göra. 
 
Låter som jag har ridit henne tog slut men så är inte fallet. Min ena lagkamrat var en tre åring så det var lugna puckar förutom att Sushi fick "leka" lite extra. 
 
Jag bara älskar den där hästen. 
Såg nya bilder på hennes bebbe idag och oj så vacker hon är. Verkligen en blomma som blomstrar mer och mer för varje dag. Det där har du gjort bra Sushi. 
 

Postat av: Jenny - au pair USA

SV: Ja jag hoppas på att hon kommer leva upp till sitt namn och bli en sensation ;) Haha nu har du i alla fall adressen!

Låter som en rolig dag :D

2013-12-30 @ 06:55:36
URL: http://jjennnyys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: