Att lära sig leva med de mindre charmiga sidorna.

 
 
 
 
 
 
Jag tror inte huvudingridiensen för att få ett förhållande att fungera är förelskelsen. Jag tror att huvudingridiensen är att man kan acceptera eller lära sig att leva med de mindre charmiga sidorna. Även om kärleken är så stor så det skulle räcka till ett helt fotbollslag så räcker inte det. Även om hallon är jätte gott kan du inte ersätta blåbären med hallon i en blåbärs muffins. Sen är självklart förelskelsen en mycket viktig del, utan den kan det inte heller fungera.
 
Även om Fredrik kan reta gallfeber på mig och jag ganska så ofta muttrar hejvilt så har jag ändå lärt mig att leva med de mindre charmiga sidorna, annars skulle vi ju inte kunnat leva ihop som vi gjort de senaste åren. Fredrik har på samma sätt som mig lärt sig att leva med mina mindre charmiga sidor. Som till exempel, att jag är helt oduglig när det kommer till matlagning, och mitt extremt pedanta sätt att städa vårat hem. Att städa är min grej och att laga mat är hans grej. Där möter vi varandra mycket väl och trivs i våra roller även om det ibland blir munhugg men dock händer det mycket sällan.
 
Jag är det negativa av oss två och han den positiva, även där möter vi varandra på mitten ganska väl. Vi är så olika med ändä så lika. Vi vet hur den andre tänker och fungerar. På något galet sätt blev det vi. Fredrik glöm aldrig att jag älskar dig,
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: