ÄLSKADE HÄST!!

Vilken dag.. Minella har i alla fall varit en ängel hela dagen, älskade barn. 
 
Åkte till stallet på förmiddagen och mockade och förberedde allt, åkte till försäkringskassan och fixade med papper och sedan hämtade jag Minella tidigare hos Maggan för jag inte skulle ha någon bil när jag i vanliga fall hämtar henne och att gå ville jag ju inte, slöfocken som jag är. ;) 
 
Minella tvärsomnade på soffan och jag gick och små fixade här hemma. Vi har suttit och gjort julkort tillsammans och vara haft det mysigt. Nu på kvällen fick hon vara med sin morfar då jag skulle iväg på träning och hade insläpp. Nu börjar det jobbiga. Vart tjafs i stallet med en annan tjej, blir bara så frustrerad och sedan när jag hade tagit in alla hästarna, gjort i ordning Sushi och lastat henne och skulle fara iväg på träningen så kom vi inte längre än till grannens brevlåda, med andra ord ca 50m 
 
Jag åkte som vanligt med i transporten med mamma i telefonen. Sushi ramlade två gånger på denna korta bit så jag sa åt mamma att stanna så lastade vi ur och gick tillbaka hem igen. Jag blir så upprörd över detta, och väldigt ledsen. Vi åkte ca 10km/h på rak väg och Sushi tappar balansen. Varför? Som jag önskar att hon kunde berätta för mig vad som är fel. 
 
Jag klädde på henne sadel och träns i alla fall och red henne lite på banan bara för att känna efter att allt var som det ska och få henne att slappna av. Hon var hur obekymrad som helst och skötte sig alldeles utmärkt, inga konstigheter alls. Efter ridpasset fick hon en hel påse med aprikoser bara för att hon är världens bästa häst och sedan nattade jag dem alla och åkte hem, 
 
Nu ska försöka sova. 
På återseénde. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: