Hoppning och omtänksamma föräldrar.

Idag har det varit en bra häst dag. Åkte till stallet på förmiddagen då det var så fint väder men hade svårt att bestämma mig för om jag skulle hoppa lite eller rida ut. Medans jag funderade på det så mockade jag och gjorde iordning allt annat. När jag klätt på Sushi all utrustning och kom ut så bestämde jag mig för att hoppa. 
 
Sagt och gjort. Fick hjälp av Lisa, Moa och Susanna med allt. Guldvärt och jag är väldigt tacksam. Sushi kändes väldigt fin, lite kort i stegen men det var lite hårdare på banan än vanligt. De var fint och upptrampat där hindren stod och där gick hon på fint. 
 
Sushi hade verkligen bjudningen och viljan, som alltid hoppar hon lite mer framåt isätllet för uppåt men det sket jag fullständigt i. Hon hade bjudning och sög verkligen tag i hindren och jag är stolt över mig själv som tillät henne att göra det och när jag såg att vi kom lite fel så var jag inte och störde henne och tog inte tillbaka henne som jag så gärna gör. Min sits är en annan historia, har tappat lite där eftersom det var år och dar sedan man gjorde detta regelbundet. Sushi verkar förstå att jag inte är riktigt van då hon inte krävde att jag gjorde 100% rätt som hon krävde av mig förut, nu fick jag göra lite misstag, det gjorde ingenting att jag hamnade i obalans. Hon tog verkligen tag i det i alla fall istället för att sura på mig och tvärnita. 
 
Nytändning och det var riktigt roligt. Slutade på en oxer som låg på 115 cm. Gammeltanten kan fortfarande. Åkte hem och tog mig en kopp kaffe och fick lite mat i magen innan jag åkte tillbaka till stallet igen för att ta in hästarna. Fredrik och Minella hjälpte mig och tog in Sushi. 
 
Sen hem till mamma och pappa som precis kommit hem från Ullared. De hade som vanligt med sig en massa saker till oss och jag frågade som vanligt varför de inte ger allt detta i julklapp istället men de hade tydligen köpt julklappar också, de är verkligen snälla mina älskade föräldrar. De tycker om att ge oss saker vare sig det är julafton eller en helt vanlig Fredag. De hjälper till med både det ena och det andra och jag är otroligt tacksam över att just de är mina föräldrar, jag behöver aldrig känna mig ensam och jag känner mig alltid älskad. 
 
Den lilla påsen är till mig, Minella och Fredrik. Den stora är till Sushi, bortskämd häst har jag också. ;) Sen Fick Minella leksaker som inte kom med på bild. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: