Hundpromenad.

Skulle ha åkt till mamma på förmiddagen och hjälpt henne med att kratta löv men tiden sprang iväg och Minella somnade sent så det blidde inte så, får göra det en annan dag. Åkte till stallet på kvällen och mockade och fixade allt och sedan tog jag in Sushi och spolade rent hennes ben och borstade bort all lera som hon geggat in sig i. Blev ingen ridning, hon förtjänade en dags vila. Imorgon sätter vi igång igen och bränner lite energi som det finns massor av. Älskade häst. 
 
Däremot gick jag med Susanna och Moa på hundpromenad och vi mötte upp en massa andra och tillsammans var det 14 hundar. Mira kommer nog skita knäck i en vecka efter denna promenad på två timmar. Hon är ju så rädd för andra hundar med skötte sig utmärkt, skrek bara några gånger. Märta kände jag mig lagom stolt över och väldigt förvånad blev jag, inge skäll, inge uppkäftande beteénden (okej hon fräste ifrån en gång), men hon uppförde sig. Margit bara är precis som vanligt. Hon finner sig i alla lägen och är hur underbar som helst. På vägen tillbaka släppte jag henne lös och hon gick så fint bredvid mig. Mira gick lite hur som haver men jag struntade i allt med gå fint och sådant då hon skulle fokusera på att bara ta sig framåt så avslappnat som möjligt. Riktigt roligt var det. Lite svårt bara med 3 koppel som for omkring, jag är van att gå i skogen. Detta gör vi om!!! Margit Märta och Mira snarkar gott i sängen nu och kommer snart inta sina speciella platser. Mira på mitt bröst, Märta på  min huvudkudde eller  i min armhåla och Margit intill min sida/höft. De har sina viktiga egna platser som ingen annan får ta. Älskar mina små. Natti. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: