Nöjd tjej.

Idag har Sushi blivit tömkörd av Susanna. Jag kan nämligen inte tömköra men vill väldigt gärna lära mig så Susanna hjälpte mig och så tittade jag på för att se hur det fungerar och hur man gör. Tack så mycket Susanna för hjälpen. 
 
Hon hittade direkt Sushis svaghet och jag fick se den och inte bara känna den som jag gör när jag rider. Det var väldigt bra att även få se från marken vad hon gör för att försöka komma undan. Sushi har svårt för att bära sig helt med sin yttersida och detta är vad vi har tränat på de senaste veckorna och ska fortsätta träna med, nu även från backen då jag SKA lära mig tömköra. Tidigare är det mamma som gjort detta på mina lediga dagar då jag haft noll intresse eller kundskaper men nu är jag äldre och klokare och detta är någonting alla ryttare borde träna regelbundet med sina hästar. 
 
Susanna tyckte hon arbetade på bra och jag är mycket nöjd med bådas insats. Jag är otroligt tacksam över att få hjälp med de saker som jag är mindre bra på. Så roligt att man är flera i stallet som alla är bra på olika saker och man kan hjälpa varandra. Moa slår på tappskor och är bra på sårvård, lisa är duktig på att se hältor och Susanna är duktig på att tömköra. Detta har jag hittils fått som bild och de duktiga på så mycket mer, detta är endast exempel och väldigt bra att ha så många kunskaper som möjligt i stallet. Sen är vi alla hästmänniskor och hästmänniskor har ALLTID starka åsiker som ibland får det att krocka, men det tillhör stallvardagen. ;) 
 
Provade även Sushis nya täcken som satt bra och gjorde ett nytt täckesschema till henne. Vill inte att hon ska gå med tjocka täcken då hon inte är en häst som fryser lätt. Hon har mycket lättare för att hantera kyla än värme då hon svettas väldigt lätt. Täcket hon har nu är edast ett regnfodrat fleecetäcke, ett mycket tunt sådant. 
 
 
 
 

Postat av: Stockholmsjenna.se - Bloggar direkt från Stockholm International Horse Show

Så söt hund!

För tredje året i rad har jag pressackreditering på Stockholm International Horse Show. Jag kommer därför att blogga direkt därifrån på min blogg. Följ gärna med på en resa med Världscup Dressyr, TopTen-Final i Hoppning, olika shower, häng med backstage och mycket mer! Vi börjar imorgon kl. 18.00 och håller på tills på söndag kväll.

2013-11-27 @ 17:32:05
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: