Emetofobi.

Så, nu är jag människa igen. Eller nästan i alla fall, behöver mig en dusch så jag inte luktar och ser ut som en troll. ;) Som jag sa tidigare har jag varit på terapi idag, jag har valt att vara öppen med detta så att mina bekanta förstår om jag är förvirrad, frustrerad arg eller nere. Jag har som alla mina vänner redan vet emetofibi (spyfobi) och går en KPT behandling och nu håller vi på att exponera (utsätta mig för min fobi) och det är otroligt jobbigt och psykisktpåfrästande. 
 
Efter varje exponering blir jag otroligt trött, nedslagen, stolt och yr. Det är så mycket blandade känslor som flyger omkring huller om buller inom mig.
 
Vart lite sen med att lämna Minella imorse så mina planer med att hinna rida sprack. Hade jag ridit först och mockat sedan hade jag kanske hunnit för mockningen kan jag påbörja innan mitt möte och slutföra efter, det går ju inte riktigt med ridningen Men eftersom att jag vet att jag blir helt slut efter dessa möten ville jag vara så klar som möjligt i stallet innan jag åkte. Jag bestämde mig för att Sushi fick vila och det var ganska lämpligt för det har hon inte gjort den här veckan. Efter mötet gav jag hästarna lunch åkte och köpte mig en macka och godis, hämtade Minella och åt godis med henne i väntan på Fredrik och sedan tvärslocknade jag ett par timmar, dumt men jag behövde det verkligen. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: