Idag var vi bäst.

Kvällens ridpass kan bara beskrivas med lycka. Margit var med och det gick bra som vanligt, satt och skrek i stallet när jag hämtade Sushi. Hon vill inte bli lämnad för då blir hon ledsen.I vanliga fall får hon följa med ner till hagen och vänta utanför men inte idag. 
 
Pappa kom förbi och sa hej medans jag gjorde i ordning Sushi och åkte lagom tills jag skulle ta på henne utrustningen. Jag red på banan idag och värmde upp med lösgörande precis som vanligt och efter att hon fått pusta ut satte vi igång och arbetade lite. Red öppna och skänkelvikningar i arbetstrav och avslutade med förvänd galopp i båda varv och det gick kanon bra. Tänk att ett så litet enkelt tips kan ändra så mycket. travade av henne i lång och låg form och sedan pusta up och koppla loss Margit som satt i bunden i en stolpe på banan. Har jag henne lös när jag rider på banan har hon en förmåga att knalla iväg för hon tycker det är så tråkigt att sitta still. 
 
Efter detta underbara passet stretchade jag hennes ben och nacke och så fick hon massat torkade aprikoser för hon var så duktig. Det är en enosm skillnad sedan hon fick ryggen fixad. Sen fick hon komma ut någon timme till innan det var dags för Moa att ta in dem igen. 
 
Gjorde i ordning allt hö inför morgondagen gjorde jag också så jag får lite mindre att göra imorgon. Imorgon har jag nämligen insläppet så åker dit och rider i samband med det. Egentligen så har ju jag dressyr träning imorgon som jag så gärna vill åka på men vi valde att hoppa denna gång också. Vi ska ringa Inge-Björn imorgon så han får gå igenom henne yttligare en gång så vi verkligen vet hur det ligger till och om de blev någon förändring. Kostar pengar gör det ju såklart. Men Sushi är värd alla pengar i hela världen. När jag vet att hon verkligen är ren och kry då kommer jag sätta fart på riktigt igen. 
 
Jag vill kunna komma ut med henne lite. Tävla lite smått, kanske starta en dressyrklass eller något annat skoj
 
Nej nu famlar jag för mycket. 
Godnatt
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: