Inte enligt planerna.

Vart varken bommar eller barbackaridning idag. Bestämde mig för bommar men jag orkade inte släpa fram några. Iställer red jag som vanligt lösgörande och lite tempoväxlingar. För att i huvudtaget komma vidare måste man ju ha en lösgjord häst och det är någonting Sushi verkligen behöver för att han är som en okokt spagetti. 
 
Det gick JÄTTE bra. Hon var med mig, hade bra bjudning och var ganska så mjuk och fin. Det märks verkligen skillnad sedan hon fick ryggen fixat, hon känns mer frigjord och har så mycket bättre bjudning. Provade även om galoppombyten i vartannat språng var någonting hos kom ihåg och ja visst gjorde hon det. Provade bara på en långsida och ingenting mer. 
 
Vart ett kort ridpass men jag ville avsluta på topp. Imorgon får vi se var det blir för slags ridning? Jag har nämligen terapi och är mycket tidsbegränsad och jag hatar att bara ha en viss "tid" i stallet. Jag vill inte ha någon tid att passa när jag är där utan kunna stanna tills jag känner mig nöjd med min ridning, mockning, myst ordenkligt och bara få andas stalldoften.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: