Dagens ridpass.

Dagens ridpass var kort men intensiv. blev ett konditions pass på en lång grusväg. behöver jag skriva att Sus var pigg och tiggde längre tygel och bad hela tiden om att få ge sig iväg men icke. Jag ville hålla henne i en mellan galopp och bara rulla på. Sendan fick hon stå inne och torka lite, äta mat och vila innan hon fick på sig ett nytt täcke och komma ut och äta lite till. Emma kom förbi stallet med bilen full med hästsaker hon skulle sälja så  köpte lite smått och gott.
 
Gjort mitt första vecko schema för Sushi och mig som är för denna vecka, det ser ut såhär.

Måndag: Dressyr lektion För Uffe. Mycket lösgörande, skänkelvikningar och förvänd galopp och tempoväxlingar.
Tisdag: Vila.
Onsdag: Kort uppdatering av Dressyr lektionen fast inte lika hårt och kände mest av.
Torsdag: Konditions träning efter grusväg.
Fredag: Styrketräning, klättra i skogen.
Lördag: Lite balans träning, hoppa stuts lågt så jag får finna min egen balans utan att störa henne och hon får lösa det lite på egen hand och finna sin balans. (Om vädret inte tillåter blir det vila för damen).
Söndag: Rida ut och rida lösgörande och tempoväxlingar som förberedande inför Dressyrpasset dagen efter.
 
Tycker denna veckans schema känns helt okej. Kondition, styrka och balas och lösgörande.
 
Nu ska jag Fredrik och sju hundar försöka sova på något vis, kommer bli trångt.
Godnatt.
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: