sälja magen på blocket kanske.

Dagens ritt: Idag började jag sätta lite krav på damen och arbetade mycket med galopp på rakt spår med många galoppfattingar. Sushi har en förmåga att att vika in rumpan så fort man förbereder en galoppfattning och galoapperar hela tiden med rumpan inåt. Hon måste ha stort stöd på yttertygeln och innerskänkeln för att hålla henne rak och endast fatta galoppen med rumpan, sitsen eller vad man nu kallar det. Minsta lilla jag tappar stödet så faller rumpan in och bogen ut och då finns det ingen som helst balans. Sedan byter hon gärna galopp så fort hon inser att vi ska byta varv och jag gillar inte att hon förväntar sig och agerar i förrväg istället för att vänta på mina hjälper, att galoppera i förvänd galopp på henne är i princip omöjligt så det ska vi träna hårt på. Damen fick för övrigt sova inne inatt med sin hingst prins Beppe. Hon behöver vila lite inne känner jag.
 
Dagens lilla jag då. Kastat ut de mesta ur vårat förråd och sorterat upp i vad som ska sparas, kastas och skänkas till Röda Korset. Sedan sorterade jag alla soper och la i säckar och så åkte jag och Minella och kastade det på gatmot och hälsade på mamma lite. åt tårta med henne och alla karlar innan vi for hem. Nu kommer man fram i våran förråd, det var inte igår.
 
Just nu sitter jag och har fruktansvärt ont i magen. Känns som att jag bara vill slita ur innehållet och kasta i soptunnan. så trött på magont, mat och allt där till.
 
Ikväll är det bara Märta och jag i stora sängen och det är skönt med lite Märta tid. Så tyst och stilla här hemma när huliganen Mira inte är hemma.  Imorgon ska jag iväg med Minella till dagmamman och sen ska jag iväg på terapi.
Godnatt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: