Ingenting är gratis.

Efter dagens ridpass var mina ben som gele, gud vad både Sushi och jag fick jobba. 
 
Sushi är nämligen EXPERT på att fuska, expert på att lura mig. Jag kom på henne här om dagen då hon hängde i min västerhand och inte alls gick så fint som det såg ut. När jag skulle rätta till detta blev hon sur, precis som hon alltid blir när jag gör rätt igen för då blir det lite jobbigt. Sushi är ingen häst där du får någonting gratis, du måste verkligen rida och slita för att få resultat och gör du rätt, gör hon rätt, blir du minsta lilla lat så fuskar hon. Jag har tyvärr varit lite lat på senare tid och insåg det som sagt här om dagen och det tog vi tag i nu. Gör om, gör rätt.
 
Kämpade en hel timme med att frigöra hennes bogar i alla gångarter, mycket förvänd sluta m.m. Få henne att flytta tillbaka vikten till bakbenen få henne att sträcka ut muskeln i höger bog utan att skjuta ut bogen eller falla inåt. få henne att inte ligga i min hand. 
 
Jag hade förväntat mig att Sushi skulle sura till lite som hon alltid gör när hon blir påkommen men hon skötte sig faktiskt riktigt bra. Hon kämpade på och i slutet gick hon riktigt fint. Hade en otrolig känska i galoppen och hon orkade hålla den med bra tryck även när jag samlade upp henne riktigt ordentligt. Jag älskar när man finner denna känsla som jag hade idag, när man verkligen får lön för allt slit och jobb man lägger ner. Sushi är den ända hästen som fått mig tycka att dressyr inte bara är nyttigt, utan även roligt. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: