Tant fux och miss envis.

Idag hade jag och tant fux en diskusion, inte helt enkelt att ha en diskusion med den damen och jag är glad att det inte sker allt för ofta. Vi red en sväng där vi inte brukar rida och det gick bra tills vi skulle korsa en av alla vägar, icke sa hon. Fick till slut kliva av och DRA henne med mig, ingen idé att kliva upp direkt efter, bäst att gå förbi alla broar och allt vatten och det var en pärs då Sushi inte skulle gå bredvid utan bakom mig, helst på mig. När jag väl kom upp på henne igen var hon 100 cm högre och 100 kg lättare kändes det som. 
 
När vi kom tillbaka till stallet gick jag in på volten för att rida ihop henne lite efter detta hemska pass och så sur hon var och så sur jag var. Hon hängde helt i min vänstra hand och la all tyngd på hennes vänstra framben, det var en pärs att få henne att göra om och göra rätt men efter lite bråk så släppte det och hon gick hyffsat jämt och avslappnat, då avslutade vi det hela och gick in och åt lite morötter och så smörjde jag hennes utrustning och gjorde henne klar för natten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: