Min dotter Minella.

Det var länge sedan jag skrev ett inlägg om de absolut käraste jag har, min dotter Minella. Hon börjar bli stor nu, den 22 februari blir hon hela 3 år, vart försvann tiden? Jag har ångest att hon växt upp så fort och de senaste 3 åren har varit lite av en kamp för mig så jag känner att jag har missat så mycket tid med henne då jag haft svårt att leva i nuet. MEN hon har många år kvar att leva förhoppningsvis och jag kommer alltid att finnas där för henne och jag kommer alltid att älska henne mer än allt. 
 
Så vad händer i Minella liv just nu. Den senaste tiden har hene tal exploderat och hon pratar med mer avancerade meningar än tidigare och han hör tydligare vad hon säger, även om hon fortfarande kör sitt eget språk lite här och där och vissa står som frågetecken och fattar ingenting. Hon minns saker otroligt bra och hon fullkommligt älskar Mira, Mira är hennes hund och hon blir jätte arg om Lelle vill låna hem henne över dagen och håller då i henne och fräser åt honom att han inte får ta Mira. Även när Minella de två senaste gångerna hon sovit hos mormor och morfar så har Mira varit med, eller sista gången hämtade jag Mira när Minella hade somnat. 
 
Hon vill INTE rida, finns inge intresse alls att följa med till stallet, hon kan tycka det är roligt i 10 minuter men sen vill hon åka hem. Hon tycker om att ge Sushi godis och att leda henne ut till hagen men där går gränsen, rida kommer inte på tal. Självklart accepterar jag detta, vill hon inte rida så vill hon inte. Men hon är bara 3 år ännu, mycket kan hända, jag hade endast intresse för cross i hennes ålder och ett par år till fram över. Bara jag slipper allt som har med bollsporter och göra så är jag nöjd. 
 
Minella är en ganska blyg och tillbakadragen tjej. Hemma vid är hon allt annat än blyg och tillbaka dragen men så fort det kommer någon hon inte träffar regelbundet så stänger hon av och går in i sig själv. I lek med andra barn drar hon sig undan om det blir för mycket och om de blir för många barn.
 
Jag är otroligt glad att Minella hamnade hos hennes dagmamma Maggan. Hon behöver lugnet och tryggheten som Maggan kan erbjuda henne och Maggan går regelbundet ner till själva förskolan så det får umgås med dagisbarnen där och om Maggan skulle vara sjuk så kommer Minella få vara på den förskolan. Maggan bor granne med skolan så bättre kunde det ju inte bli. Hon får möjlighet till lugn och ro och hon får möjligheten att få vara i större grupper och får lära sig att ta för sig mer. 
 
 
Minella älskar att sjunga och dansa, hon älskar djur och hennes favorit program just nu är Dr Mcstuffins, hennes favorit figurer är Pippi och Emil, och hon älskar att leka doktor, hon är Dr Minella. 
 
Jag älskar dig Minella, nu och för all framtid. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: