Uppnått ett mål men älskade hästen.

Dagen ridpass, wow. Vi har idag uppnått ett av mina mål, inge storslaget, jag har inga sådanna mål i huvudtaget då vi redan gjort allt som jag velat uppnå tillsammans med henne. Detta mål var att åter igen finna styrka och klara av att rida i en väldigt samlad galopp och få in så många  galoppsprång  som möjligt mellan två sockerbits hinder som det är 21 m emellan. Vårat "rekort" från förr är 8 st och det var mitt mål att komma dit igen, det klarade vi idag, jävlar vad jag älskar dig häst, och så stolt jag är över oss. 
 
För att nå detta mål har jag inte gjort denna övning om och om igen utan bara några få gånger, mest för att se hur långt vi har kommit på vägen. Jag byggde ju igår upp en liten "bana" men tre olika moment som man kunde rida runt om och om igen. På ena sidan var det sockrbits hinder med 21 m i mellan, på ena kortsidan en 10 m volt mellan två koner som skulle ridas i galopp och på den andra sidan var det skänkelvikning in mot mitten och sedan ut tillbaka på spåret igen. Det hände någonting hela tiden utan att det var för intensivt och utan en massa transportsträckor då de får Sushi ofokuserad och oengagerad, detta var en bra övning då jag lätt slutar rida efter hinder och Sushi blir då lång, nu fick jag ingen möjlighet att sluta rida och för Sushi var det en bra övning då hon när man går ner en gångart tappar ridbarheten, blir lång och tror det är dags för lite vila. 
 
Sushi är väldigt duktig på att inte vänta. Rider jag snett igenom i galopp så byter hon galopp innan jag ber henne om det och det resulterar i att hon kommer i obalans, nu var hon tvungen att hela tiden vänta på mig och vart väldigt lyhörd och då klarade vi äntligen att få in 8 galoppsprång och hon gjorde det utan att vi fick slita arslet av oss, hon baar sig bra och jag kunde göra små förhållningar och få svar direkt. 
 
 
Långt inlägg men idag är jag stolt och kan inte låta bli. Dessa ridpass får mig att direkt glömma bort den irritation jag kände igår då hon inte alls ville komma in. Jag är stolt över Sushi, stolt över mig och stolt över oss. Jag har aldrig gillat dressyr men med denna häst är det riktigt roligt att rida dressyr då hon ger mig så mycket. Jag älskar dig Sushi, så otroligt mycket. 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: