Aktiv morgon och pigg häst.

Hallå där! 
Imorse hade jag utsläpp och det var riktigt mysigt faktiskt. Ivar tyckte Sushi åt sitt kraftfoder alldeles för segt och jag håller med honom, har aldräg träffat en häst som äter lika sakta som Sushi. Medans hon åt hann jag byta täcke på henne, fylla vatten i hagen, fylla nytt vatten till henne inne och förbereda nytt kraftfoder SEN var Sushi klar. 
 
När jag släppt ut dem för att fortsätta sin frukost så mockade jag och städade i stallet ca 2 timmar så Sushi skulle få vakna lite innan vi gav oss iväg på en lång ridtur, herre gud min skapare så pigg hon var. Travar trav fortsatte vi med idag så hon fick jobba med hela kroppen och sträcka ut sig och jag hade fullt upp att hålla henne tillbaka, Vi red lite tempoväxlingar men hon bibehöll hela tiden de där långa stegen och jag kunde knappt rida lätt för hon sköt upp ryggen så mycket. Vart mycket intervaller och lite klättring, Sushi frustade och hade hela tiden öronen framåt och vi båda två var väldigt nöjda. 
 
När jag släppt ut henne igen så städade jag lite till i stallet och så oljade jag in all utrustning och sorterade bland mina saker. Har mycket saker kvar att städa men allt tar sin tid. Har även lagt fram  filtar till katterna i deras puffar så de förhoppningsvis vill ligga där istället för på sadlarna och annan utrustning, kaffe maskinen är favorit platsen. 
 
Nu ska jag värma mig lite till en film, Harry Potter självklart och sedan ska jag ta tag i hemmet och plocka i ordning lite här hemma. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: