Planering

Nu har jag suttit och skrivit upp ett nytt ridschema för denna vecka, eller jag har i alla fall planerat för måndagen, onsdagen och lördagen. Att jag just planerat de dagarna är för att jag har andra ärenden dessa dagar och det är lite mer tidspressat, kan inte gå och drömma i 5 timmar då. ;) 
 
Imorgon ska jag iväg och trimma Malte på förmiddagen och ska även boka tid för Mira, jag känner att jag vill ge henne en chans att bli lite fin och den chansen kan inte jag ge henne. Milli där emot klarar jag av galant, varför klarar jag andras hundar men inte min egen. 
 
Vart lite orolig för Märta här nu ikväll som kom och hoppade på 3 ben och de 4:e hade liksom fastnat. När jag löft upp henne knäppte det till och hon rörde sig som vanligt igen, hon sa ingenting och visade ingen smärta eller obehag. 
 
Margit sover hos Lelle och jag ska krypa ner med Märta och Mira, Fredrik får ligga på sin kant. Imorgon återgår vi till att ha 5 hundar igen,den där ganster valpen. ;) Det bästa med stallet är att sadelkammaren är uppvärmd och jag kan ha med mig Melicia dit så hon slipper vara själv hemma i fall Fredrik är iväg på annat. Brukar även ha med mig Margit som stöd och att ta lärdom av, och då vill jag ju gärna inte ha med mig kaxiga Märta eller fega Mira. De springer omkring i stallet eller lägger sig på en filt och myser och när jag rider får de sitta i sin bur som vi ställer i sadelkammaren. 
 
Nej nu ska jag mysa med vovvarna. 
Godnatt. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: