Blod, svett och svordommar!!

Skjutsade Fredrik, Monica och Minella till bussen idag och sedan åkte jag till stallet och gjorde i ordning. Efter svett, blod och svordommar fick jag äntligen på brodden igen och där får dem fan sitta nu tills jag vet att vädret blir stabilt. Någon ridning blev det icke då jag mitt tålamod var i botten efter att ha slagits med brodden, tur Sushi stod som ett ljus, tålamodig och lät mig bråka med brodden. Snällare häst än Sushi får du leta efter. Det ända "dumma" med henne är att hon är svår att få tag på i hagen och kommer aldrig fram till grinden, du får snällt hämta henne. ;) 
 
Hemma igen så var det bara till aatt skotta hos oss och hos Monica. Efter det fick jag parkera om Fredriks inplogade bil med sommardäck på. Pappa bjöd på mat idag och det var gott, sen åkte jag till stallet och pussade lite på Sushi och mockade en andra gång i dag, är man ändå där så mockar jag alltid en extra gång så hon slipper ligga i bajs. Sen hämtade jag upp Fredrik och de andra som varit på båttur, nu sover Minella som en stock och jag ska göra detsamma. 
 
Jobbiga äckliga väder, här om dagen kunde Sushi gå utan täcke hela dagarna och hon tyckte det var så skönt och nu är det bara att plocka fram alla äckliga täcken igen- Måste skriva om täckes schemat varje dag då det är kallt varmt, solsken, regn och snöstorm om vartannat. Fick även en puss av Sushi när vi gosade lite, händer inte allt för ofta. ÄKSKADE HÄST!! 
 
 
 
MIn fina Jojje som fick somna in alldeles för tidigt. Saknar dig. Han var en blandning mellan fullblod och connemara. allt igen snäll. Och så fina vackra mamma också, 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: