Hoppiliskutt.

Idag har jag och Sushi hoppat lite och det gick finfint. Hade tre olika övningar och den första var fyra hinder som jag ställt upp lite sicksack och hade olika väger med olika svårighetsgradet på, det var ganska så trångt och snäva svängar så vi fick jobba på att inte bogen skulle flyta ut. 
 
Andra övningen var 5,5 an, trav in. Att travhoppa är våran svaghet. trångt vart det också så längde en meter och hade bakre hindret på ca 90cm och hon hoppade stuts med trav in??!? Hur lyckades vi med det? Jag måste ha mätt himla galet. Fast det blev lite tokigt och dant så gick det bra för Sushi kämpade på och letade lösningar, inte bara drog på tvärniten för att jag gjorde fel. Det är jag glad över. 
 
Tredje övningen var ett enkelt räcke som stod helt för sig själv mitt på banan. Den övningen gick ut på att träna mitt självförtroende och att våga rida på och inte bromsa när vi kommer in lite fel. Det flöt på himla bra och jag är nöjd över båda häst och ryttare här. 
 
Efter fick hon massor av aprikoser och massa klappar, fina tjejen. <3 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: