Min dag, lite ointressant sådär.

Hualigen vilken träningsvärk jag håller på att få, så blir det när man rider ett pass utan stigbyglar. Måste ju erkänna att Sushi är den obekvämaste häst jag någonsin haft!! Hon är så "kantig" och "stötig", vet inte hur jag ska förklara det bättre och det är svårt att hitta en bra balans om man sitter riktigt djupt (som man ska) och det kluriga är att Sushi är väldigt kräsen när det kommer till just min balans, höga krav har det där röda stoet, ingenting är gratis. Det tar ett litet tag att hitta en bra rytn och balans när hon blir helt ur balans om jag inte är i balans, ja det där lät lite tokigt men jag hoppas ni fattar? Det blev i alla fall dagens övning, att finna en bra balans och tillsammans bli ett, det gick riktigt bra till slut, hon hade bra bärighet och var arbetsvillig vilket för det hela lite lättare. 
 
Man känner verkligen att hon har fått mycket mer styrka i sin bakdel och hon orkar bära upp sig mer, skönt att verkligen känna att all träning har gett resultat. Vi provade även på lite galopp piruetter och det gjorde hon galant. Lite svårare har hon för att vänta, till exempel i galoppombyten, hon vet att hon ska byta och gör det innan jag ber om det och då blir det inte helt hundra. Jag vill att hon ska vänta på att jag ber om det och inte ta saken i egna händer, eller ja, hovar kanske man ska säga. Så det tränade vi också lite på. 
 
Sushi verkar ha sovit gott i sin nya box, hade utsläpp imorse och fixade med allt där innan jag for till tandläkaren kl 10:00 för att laga en tand som gått sönder och det var otroligt jobbigt att gå med bedövning hela dagen och dessutom gör det ont nu. Men det går väl över snart hoppas jag. 
 
På kvällen blev det pizza med Fredrik, Minella, Lelle och pappa. Mycket trevligt. Klippte även Malou då hon såg så lurvig ut och hade en del tovor, JA MAMMA, JAG KLIPPTE HENNE KORT SÅ HON SLIPPER TOVOR!! Jag struntade i att du inte vill ha henne så korthårig.. 
 
Sen har jag fått min bil lagad idag, puss Fredrik och pappa och tack för det. :) <3 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: